Ajánljuk neked ezt a szakmát, ha
Nem riaszt az adminisztráció, precíz és pontos vagy. Jól megszervezel bonyolult folyamatokat, könnyen egyeztetsz emberekkel, gyorsan tudsz reagálni váratlan helyzetekben is.
Milyen ez a munka?
A kereskedő képzések közé sorolják ezt a szakmát, de itt nem pult mögött kell állnod, hanem íróasztal mellett kell szervezned. Vállalatok kereskedelmi tevékenységét intézed, hozzád futnak be a cégtől, hogy melyik egységnek milyen alapanyagra, eszközökre, szolgáltatásra lenne szüksége, te megkeresed, honnan lehet azt a legjobb feltételekkel megrendelni, és megszervezed, hogy a szükséges áru meg is érkezzen a céghez. De a te vállalatod termékeinek reklámozásában, forgalmazásában is aktív szereped lesz.
Általában jó körülmények között, irodában dolgozol, stresszt csak az okozhat, hogy egy vállalatnál mindig minden rendelés sürgős, és neked egyszerre kell sürgetned a szállítót és nyugtatnod a megrendelőt, ha probléma van.
Fontos, hogy ne érezd nyűgnek az adminisztrációs feladatokat, mert egy-egy üzletkötéshez sok hivatalos dokumentumot kell kitöltened, ismerned kell az aktuális szabályokat, használnod kell bonyolult táblázatokat, nyilvántartásokat.
A kereskedelemben gyakran külföldi vállalkozásokkal is tartani kell a kapcsolatot, ezért ezen a területen fontos legalább egy idegen nyelv ismerete.
Hogyan tanulhatod?
Érettségi megszerzése után iskolarendszerű képzés keretében vagy tanfolyamon szerezhetsz ilyen végzettséget.
Miről tanulsz majd?
- adminisztráció szabályai
- számítástechnika
- üzleti kommunikáció, viselkedés
- szakmai kommunikáció idegen nyelven
- marketing- és PR- alapismeretek
- kereskedelmi ismeretek
- áruismeret
- költséggazdálkodás
- szállítmányozás, raktározás
- Külkereskedelmi ismeretek
Álláslehetőségek
Vállalkozásoknál, vállalatoknál helyezkedhetsz el alkalmazottként ezzel a végzettséggel