5 végzetes hiba, amiért nem Önhöz iratkoznak be

Kerülje el ezeket a hibákat, és nagyságrendekkel többen fognak beiratkozni Önhöz!

felnőttképzés, felnőttoktatás, pedagógus továbbképzés, továbbképzés, másoddiploma

Sajnos ma már nem elég ha felad pár hirdetést  a beiratkozási időszakokban a megfelelő médiákban, ettől még nem fognak tolongani a beiratkozók.

Mivel Ön épp ezt a cikket olvassa, nyilván azokhoz az intézményvezetőkhöz tartozik, akik szeretnének egyre több és több beiratkozót a hirdetéseikből és mindent meg is tesz ennek érdekében.

A jó hír az, hogy ha Ön odafigyel az alábbi 5 hiba kivédésére, akkor garantáltan lényegesen meg tudja növelni a beiratkozók számát!

1. hiba: Rákattint az interneten az intézmény hirdetésére, és

olyan oldalon találja magát, ahol nem a hirdetésben foglaltakról van szó, amiért ő oda érkezett, hanem pl. az intézmény főoldalára jut és meg kellene keresnie, hol találja  a számára fontos információt. Kicsi az esélye, hogy keresgessen!

Így kerülje el: Ezért fontos, hogy az Ön hirdetése teljesen összhangban legyen azzal az oldallal, ahová az érdeklődőt irányítja. Például ha méhész tanfolyamot hirdet, akkor pontosan a méhész tanfolyam részletes bemutatására érezzen az érdeklődő. Még inkább megnyeri az érdeklődő bizalmát, ha ugyanazt a fotót használja a hirdetésben, mint amivel az oldalon találkozik az Ön lehetséges beiratkozója.

2. Hiba: Telefonál, és nem veszik fel a telefont

Főleg nyáron gyakori probléma és igen nagy bizalomvesztést okoz! Teszteltük: 15 intézmény közül mindössze 3-nál vették fel a telefont egy forró augusztus végi napon! Mit tesz ilyenkor az érdeklődő? Felhív más intézményt, amelyik még tetszik neki!

Hogyan tudja Ön ezt a hibát kivédeni? A mobiltelefonok korában nem is olyan nehéz ügy ez: minden hirdetésükben egy mobil számot adjanak meg, nyáron pedig mindig más kollégánál legyen a telefon, annál, aki ép nincs szabadságon, vagy kinevezett ügyeletes.

3. Hiba: Telefonál és olyasmit kérdez, ami ott van a tájékoztatóban

A legtöbben azért telefonálnak, mert egyszerűen meg szeretnének bizonyosodni arról, hogy valóban létezik az intézmény, valóban indul a képzés, olyan feltételekkel indul, ahogyan azt olvasták. Ezzel persze kínos felhívni egy oktatási intézményt, ezért az érdeklődők rendszerint megkérdezik, szinte visszaolvassák azt, amit a hirdetésben, weboldalon olvastak. Sok tanfolyamszervező alig tudja leplezni a dühét - nekem el is mondják: "Hát nem tud olvasni, világosan leírtuk!" - s ez bizony érezhető a vonal másik végén!

Hogyan védje ki ezt a hibát? Kérdezzen, nyissa meg az érdeklődőt! A profi tanfolyamszervezők az efféle bizonytalankodó érdeklődőből percek alatt beiratkozót varázsolnak egyszerűen azzal, hogy empatikusak és pár kedves mondattal megszerzik a telefonáló bizalmát, aki lássuk be,többnyire éppen erre vágyik. A Sikeres Tanfolyamszervezők Tréningen begyakorolhatja, hogy megy ez igazán gördülékenyen.

4. Hiba: Nem írják ki a képzés teljes árát

Változatlanul él az intézményekben az a tévhit, hogy a beiratkozó kizárólag az árakat hasonlítja össze, ezért egymás alá licitálnak néha olyan brutálisan, hogy a közölt díjból sokszor nem is lehetne a képzést finanszírozni. Ezért követi el sok intézmény azt a csúsztatást, hogy egyes költségeket csak később közöl a jelentkezővel. Mind hallottunk már az efféle alapítványi hozzájárulásokról, tankönyvdíjakról, extrának nevezett órák díjairól.

Miért baj ez? Ezek a rövidlátó intézmények úgy tesznek, mintha csak egy szezonban akarnának tanfolyamokat indítani. Nem gondolják tovább a folyamatot: pedig bizony a beiratkozók mindent elmondanak a külvilágban, ami kellemetlenség, csalódás csak éri őket a beiratkozástól a bizonyítvány átvételéig, így a csúsztatásokkal élő intézményeknek rossz hírét keltik, ami évekre kihat.

Ez annál is inkább kellemetlen, mert a Mot.hu felméréséből egyértelműen kitűnt, hogy a felnőttek és az érettségiző diákok is a legfontosabbnak tartják az intézmény hírét amikor képzést választanak!

Hogy mit tehet Ön, ahelyett, hogy belemegy egy látszólagos árversenybe, később elmondom, de ez igen szerteágazó és hosszú téma.

5. Hiba Nem maradnak kapcsolatban az érdeklődővel

Képzelje el a helyzetet: valaki meglátja az Ön hirdetését, megtetszik neki az egyik képzése, átkattint a weboldalára. Még mindig tetszik neki az Ön ajánlata, de azonnal persze nem tölti ki a jelentkezési lapot, még gondolkodik, ahogy Ön sem vesz meg azonnal mégoly szükséges dolgokat sem első ránézésre az interneten, főleg ha a keresetéhez arányában sokat kell kiadni érte.

Hogyan vész el a mi érdeklődőnk a virtuális térben?

  • bejön a főnöke, be kell zárni az oldalt
  • nem emlékszik az oldal címére, amikor visszakeresné
  • pont szól a gyereke, hogy mikor lesz már vacsi, és lezárja a laptopját
  • .... még több tucat lehetőség van, miért nem jön vissza Önhöz, hogy beiratkozzon

Hogyan lesz akkor sokszorta több beiratkozó a honlapján érdeklődőkből? Valahogyan el kell kérnie az adatait, hogy kapcsolatban maradjanak. Most hallani vélem, ahogy e cikk olvasói közül sokan felkiáltanak: "Ó, hát ott a hírlevél feliratkozás, mi ezt megoldottuk!"

Hát igen, csak az a baj, hogy már senki sem iratkozik fel csak úgy egy hírlevélre! Ön megtenné? Megadná az adatait, ha mondjuk mosógépet akar venni és a bolt oldalán ott van a gomb: HÍRLEVÉL. Nos, a legtöbben nem iratkoznak fel, ahogyan Ön sem tenné.

No de ha ugyanez a mosógépes cég valami ilyesmit ajánlana: Kíváncsi mik a mai mosógépek leggyakoribb meghibásodásai? Szeretné tudni, melyik gyártó mennyi garanciát ad?

Önnek is valami ilyen izgalmas témát kell felajánlania:

Például ilyet: Töltse le a boltvezető képzés legutóbbi vizsgakérdéseit és a válaszokat, Töltse le névre szóló kuponját, amivel X% kedvezménnyel iratkozhat be!

Sok sikert a tanfolyamszervezéshez!

Van egy ajándékom is Önnek:

Ha még nem hirdette képzéseit a MOT-on, kockázat nélkül kipróbálhatja

1. Megrendelő: 30.000 Ft értékű címlap hirdetés 7990 Ft-ért >

2. Leírás a Médiaajánlatban itt >

Üdvözlettel,

Szenes Nicolette ügyvezető

mot.hu