Szárnyakat ad a diákoknak a magyar módszer

oktatáspolitika, pedagógia, szülők

A Nemzeti Tankönyvkiadó gondozásában most megjelent könyv segítségével még többen ismerkedhetnek meg a "hejőkeresztúri modellel", amelynek segítségével csaknem kétezer hátrányos helyzetű hazai diák esetében csökkent az agresszió és a hiányzások száma, erősödött a szülőkkel való együttműködés és jobbak lettek az eredmények.

A Nemzeti Tankönyvkiadó gondozásában most megjelent "Több mint csoportmunka" című könyv a program elméleti hátterét és gyakorlati szempontjait egyaránt bemutatja. A Komplex Instrukciós Program egy amerikai minta alapján, hazai pedagógusok által adaptált oktatási módszer, amely az elmúlt években bebizonyította, hogy képes csökkenteni a tanulók közötti különbségeket, így hatékonyan alkalmazható olyan közegben, ahol sok a hátrányos helyzetű diák. Ma már több ezer tanuló eredményeiből látszik, hogy a "hejőkeresztúri modell" hatékony segítséget nyújt a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatásában.

"A módszert alkalmazó iskolánál kimutatható, hogy csökkent az agresszió és a hiányzások száma, erősödött a szülőkkel való együttműködés, valamint javultak a tanulói kompetenciák" - mondta el Kovácsné dr. Nagy Emese, a könyv szerzője, a Borsod megyei IV. Béla Körzeti Általános Iskola igazgatója, aki a hazai viszonyokhoz igazítva először alkalmazta a módszert.

A tanórai programok közé illesztett instrukciós órákon a gyerekek először megtanulnak kommunikálni és így olyan szókincsük, érvelési gyakorlatuk lesz, amellyel önbizalmat szereznek, s bármikor, bármilyen közegben képesek megszólalni. A nagyobb nyilvánosság elérése érdekében Kovácsné dr. Nagy Emese úgy döntött, hogy könyvben foglalja össze a program elméleti és gyakorlati tudnivalóit. A szerző a könyvet egyetemi jegyzetnek és módszertani segédeszköznek ajánlja gyakorló pedagógusok számára. (www.edupress.hu)