Serkentőszer helyett alvás

gimnázium

  •         Azért nem ajánlatos ezt a megoldást választani, mert az összes élvezeti cikk tartalmaz olyan anyagokat, amelyekhez könnyen hozzászokhat a szervezet – mondja dr. Molnár György belgyógyász. -  Ilyen például a koffein, amely a kólában, a kávéban és az energiaitalban egyaránt megtalálható. Az alapvető probléma pedig az, hogy nagyon csalóka ezeknek a serkentőszereknek a hatásmechanizmusa. Amikor az ember fáradt, kimerült, és iszik egy kávét, utána rögtön frissebbnek érzi magát. Ez azonban szinte azonnal visszaüt, mert így a szervezet felemészti a kevés energiatartalékát is. Csak az első percekben élénkítenek, utána a jelentős energiaveszteség miatt még fáradtabbak, álmosabbak  az emberek, és ez meglátszik a teljesítményükön. -         Akkor mit tegyünk, ha már alig tudjuk nyitva tartani a szemünket a könyv felett? -         Vizsgára való felkészülés idején az a jó megoldás, ha figyelünk a bioritmusukra. Ha éjfél előtt lepihenünk, és legalább hat órát alszunk, akkor a megfelelő pihenéssel a memóriánkat is erősítjük. Gyógynövényekből (Ginseng, Gingko biloba, stb.) készült sokféle táplálékkiegészítő kapszulát, teát is kínálnak a memória serkentésére. Én ezeket sem ajánlom. A legfontosabb kérdés ugyanis mindig az, hogy valaki kellően bízik-e önmagában? Elhiszi-e, hogy képes annak a feladatnak az elvégzésére? Ha az ember egy nagy feladat előtt áll, akkor mentálisan hangolódjon rá arra. Azt kellene megtanítani a fiataloknak, hogy a csoda megvan bennük, csak azzal ügyesen kellene sáfárkodni. Én azt tanácsolom, hogy aki érettségire készül, vagy bármilyen komoly szellemi megmérettetés előtt áll, az mérje fel  a szükséges teendőket, készítsen felkészülési ütemtervet, vagyis ossza be jól az idejét, aludjon eleget, higgyen magában, hogy aztán a számonkérés pillanatában tudása legjavát tudja nyújtani!   B.E. www.mot.hu