Ügyfélszolgálati asszisztens

OKJ, szakmakereső, OKJ tanfolyam

  I. A szakképesítés Országos Képzési Jegyzékben szereplő adatai     1. A szakképesítés azonosító száma: 52 3435 09   2. A szakképesítés megnevezése: Ügyfélszolgálati asszisztens       II. A szakképesítés munkaterülete     1. A szakképesítéssel legjellemzőbben betölthető munkakör, foglalkozás   --------------------   A munkakör, foglalkozás   FEOR száma FEOR megnevezése   --------------------   3619 Egyéb gazdasági ügyintézők     2. A munkaterület rövid, jellemző leírása     Az ügyfélszolgálati asszisztens a vállalati ügyfélstratégia gyakorlati megvalósítója. Nap mint nap személyesen találkozik az ügyfelekkel, illetve telefonon vagy levélben érintkezik velük, ismeri őket, segít megoldani ügyes bajos dolgaikat. A vállalat nevében – irányítás mellett – felelősséget vállal, dönt, intézkedik, eljár, tájékoztat és adatokat gyűjt, értékesít és reklamációkat fogad, s mindezt az ügyfelek érdekeit és személyes attitűdjeit messzemenően tiszteletben tartva udvariasan és hatékonyan.     E tevékenység keretében az ügyfélszolgálati asszisztens:   – beosztása szerint közreműködik az ügyfélszolgálati irodába betérő ügyfelek fogadásában és kiszolgálásában   – kezeli és megoldja a konfliktusokat, alkalmazkodik a váratlan helyzetekhez, felismeri a problémás ügyfeleket   – kétirányú, segítő, illetve proaktív kapcsolatot tart fenn az ügyfelek meghatározott csoportjával, rendelkezésükre áll, tájékoztatja őket az akciókról, újdonságokról, kontrollálja elégedettségüket, tolmácsolja kívánságaikat   – telefonhívásokat, elektronikus üzeneteket fogad és kezdeményez   – magabiztosan és hatékonyan kezeli a technikai berendezéseket   – adminisztrál, dokumentumokat kezel és archivál, statisztikai adatokat gyűjt és összesít   – együttműködik a vállalat más részlegeiben dolgozó munkatársaival   – közreműködik marketingkutatásokban, termékbemutatókon, illetve egyéb, az ügyfeleket érintő rendezvényeken   – részt vesz az ügyfél-tájékoztató rendszer fejlesztésében, az adatbázisok szüntelen frissítésében, korrekciójában.   Az ügyfélszolgálati asszisztens ezáltal közvetlenül járul hozzá az adott szervezet, vállalat vagy intézmény ügyfélkapcsolatainak optimalizálásához, ezen keresztül a stratégiai tervek megvalósításához.     3. A szakképesítéssel rokon szakképesítések   --------------------   A szakképesítéssel rokon szakképesítések   azonosító száma megnevezése   --------------------   52 3435 01 Európai üzleti asszisztens   52 3435 04 Marketing- és reklámügyintéző   52 3435 07 Nonprofit ügyintéző   52 3433 03 Üzleti ügyintéző   52 3440 01 Banki ügyintéző/Banki, befektetési termékértékesítő   52 3440 02 Biztosítási ügyintéző   54 3404 01 Menedzserasszisztens   52 3404 02 Protokoll ügyintéző   52 3433 01 Külkereskedelmi ügyintéző       III. A szakképesítés szakmai követelményei     A foglalkozás gyakorlása során előforduló legfontosabb feladatcsoportok, feladatok és az azokhoz közvetlenül kapcsolódó követelmények:     1. Üg