Sportmasszázs

masszázs

A sportmasszázs nyugati hagyományokon alapuló masszázstechnika, fogásai hasonlóak a svédmasszázsból ismertekhez, csak azoknál jóval erőteljesebbek. A dörzsölő, gyúró, ütögető fogásokkal fel lehet lazítani mélyizomzatot.A laza izomzat könnyebben, gyorsabban regenerálódik, nagyobb terhelést bír, ezért is kezdenek a sportolók bemelegítéssel, lazítással. Akinek volt már sportsérülése, tudja, miért fontos ez, hiszen a merev izomzat sérülékenyebb. Asportmasszázs azonban nem csak a sportolók számára lehet hasznos. Bárki felkészülhet masszőr segítségével például, ha hosszabb kihagyás után megterhelő fizikai munkát akar végezni, vagy hosszabb kirándulást, vízi vagy kerékpáros túrát tervez. Az előzetes masszázsnak köszönhetően ellenállóbbak lesznek az izmok, de szükségünk lehet a mozgás után is sportmasszázsra, hogy a megterhelt izmokat tehermentesítse a masszőr, és elkerüljük vagy csökkentsük az izomlázat.A sportmasszázs során különböző krémeket, olajokat is használhat a masszőr, amelyek fokozzák az izmok oxigénellátását, javítják a vérkeringést. A kezelés hossza attól függ, hogy csak egy-egy területet, például a lábakat, vagy az egész testet gyúrják-e át, de egy óránál általában nem tart tovább.