Reklámszervező szakmenedzser

felnőttképzés, felsőfokú szakképzés, FSZ, felnőttoktatás, OKJ tanfolyam

  Reklámszervező szakmenedzser szakképesítés szakmai és vizsgakövetelményei       I. A szakképesítés Országos Képzési Jegyzékben szereplő adatai     1. A szakképesítés azonosító száma: 55 3435 01   2. A szakképesítés megnevezése: Reklámszervező szakmenedzser       II. A szakképesítés munkaterülete     1. A szakképesítéssel legjellemzőbben betölthető munkakör, foglalkozás   -----------------------   A munkakör, foglalkozás   FEOR száma FEOR megnevezése   -----------------------   1341 Marketingtevékenységet folytató részegység vezetője   1344 Reklám- és egyéb kommunikációs tevékenységet folytató részegység vezetője   2521 Piackutató, reklám- és marketingtevékenységet végző     2. A munkaterület rövid, jellemző leírása   A reklámszervező szakmenedzser a gazdasági, üzleti életben nélkülözhetetlen marketing- és reklámtevékenység szervezésével, irányításával, ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat lát el, amelyek még szakirányú közgazdászi végzettséget nem igényelnek. Alapvető feladata a különböző média (nyomtatott és elektronikus sajtó), illetve marketing- és reklámügynökségek (Key Account) kreatív és média részlegei, valamint vásár- és kiállításszervező vállalkozások számára:   – felsővezető melletti szakreferensi teendők ellátása,   – a vállalkozások marketingstratégiájának és a stratégiából következő operatív programok megtervezése, lebonyolítása, értékelése,   – vállalati imázs és arculattervezés,   – a társaság reklámhordozóinak tervezése, beszerzése, készleten tartása,   – ügyfelek felkutatása és meggyőzése, a korábbi ügyfélkapcsolatok karbantartása,   – termék és szolgáltatás reklámozás, menedzselés,   – megrendelések felkutatása, az értékesítés szervezése, bonyolítása,   – marketing- és reklámköltségek tervezése és figyelemmel kísérése,   – marketing- és reklámköltségek adminisztrációja,   – szakmai kiállítások, konferenciák tervezése, szervezése és koordinálása,   – a marketing- és a reklámhatékonyság mérése, elemzése,   – a reklámetika alapvető szabályainak betartása, betartatása.     Ennek érdekében:   Önállóan intézi   – a kisebb marketing- és reklámvállalkozások, szervezetek létrehozását, működtetését,   – a nagyobb reklámügynökségek és más termelő, értékesítő szervezetek marketing- és reklámtevékenységet folytató részlegeiben a középvezetői feladatokat,   – a vállalkozások marketing stratégiájának megtervezését, kivitelezését, kommunikálását,   – a marketing információs rendszer kialakítását,   – a marketinget érintő döntések előkészítését,   – komplex reklámkampány megtervezését, bonyolítását, az eredmények értékelését,   – reklámhatás és hatékonyság vizsgálatát,   – ügyfelek felkutatás&aacute