Pránanadi masszázs

masszázs

Keleten már i.e. 27OO-ból származó írásos emlékek számolnak be a módszer hatásairól. Az ősi technika titkát kolostorokban őrizték, ma is a szent épületekben sajátítható el a hagyományos módszer. Aki a masszázs oktatására vállalkozik, szigorú követelményeknek kell megfelelnie, mielőtt engedélyt kapna arra, hogy tanítson.A módszer alkalmazói abban hisznek, hogy a test és a tudat kommunikációjában kell egységet teremteni. A pránanadi masszázs mentális szinten is hatást gyakorol, így teszi lehetővé, hogy a tudatunk által produkált betegségek gyógyulási folyamata elkezdődhessen. Ez a masszázs azoknak ajánlható leginkább, akik be tudják fogadni ezt az alapfelfogást is. A stressz hatásait eredményesen semlegesíti a módszer, hiszen a páciens a kellemes, nyugodt légkörben eltöltött egy óra után úgy érzi, mintha napokat pihent volna, annyira feltöltődik. Azoknál is eredményes lehet, akik keveset mozognak, a rendszeres masszázs segít abban, hogy izmaink megőrizzék rugalmasságukat, a csontozat is ellenállóbb marad. A méregtelenítő folyamatokat is serkenti, beindítja a nyirokkeringést és normalizálja a vérkeringést. A Pránanadi masszázs nagyon aprólékos, lassú, csak helyenként használ erős mozdulatokat.  A masszőr valamennyi izmot átdolgozza, főként hüvelykujjal dolgozik, de tenyérgyökét, néha alkarját is használja. A páciens ruhában van, kezdetben hason fekszik. A talpnál kezdődik a kezelés, a meridián vonalak mentén az energiaáramlás irányában halad az alsó végtagokon, a háton, a nyakon, majd hanyatt fordulva a lábon, hason, mellkason, felső végtagokon, végül az arc átdolgozásával fejeződik be. Fájdalommentes a kezelés, de van néhány pont, például a köldök vagy a vállizmok,  ahol fájdalmasabb fogásokat alkalmaznak. Egy kezelés akár két órát is igénybe vehet, ez idő alatt a páciens meditativ állapotba kerül, hiszen nyugalom veszi körül,  lassú finom mozdulatokkal lazítja fel a masszőr az izmokat.Címkék: Pránanadi masszázs, masszázs, masszírozás, Pránanadi, meridián