- Rengeteg szempontot figyelembe kell vennem a munkám során, de éppen ez az izgalmas benne. Elég érdekes a tananyag a diákok számára, fenntartja az érdeklődésüket? Tartalmazza azokat a képeket, animációkat és videókat, amelyek a hatékony tanuláshoz szükségesek? Megfelelően van megfogalmazva a szöveg, nem túl tömény egy-egy szakasz a tanulók számára, és vajon van benne elegendő ellenőrző kérdés és feladat? Amikor olyan e-learning tananyaggal készülsz el, amely minden fontos kritériumnak megfelel, az nagyon jó érzés. Ezt szeretem leginkább ebben a szakmában: látni a munkám végeredményét - meséli Gáspár Kata, aki öt éve dolgozik módszertani lektorként és e-learning tananyagfejlesztőként. Egy e-tananyag elkészítése összetett feladat, igazi csapatmunka: a szerző - aki az adott tudományterület tanára és szakértője - megírja a tartalmat, amelyet a szakmai, a nyelvi és a módszertani lektor ellenőriz és formál tovább. Másik feladata a tartalomfejlesztőnek a tananyaghoz megfelelő - a tudást mérő, értékelő - eszközöket tervezni. A tartalomfejlesztő szakember megtervezi, a multimédiafejlesztő szakember elkészíti a médiaelemeket, vagyis a szemléltető animációkat, videókat és hanganyagokat, foglalkozik az ábrákkal és fotókkal, valamint a dizájnnal is. A munka végén a kész anyagból az e-learning szabványoknak megfelelően a technológus készíti el azt a terméket, amelynek innentől már egyenes az útja az otthon tanuló diákokhoz, a vállalati képzéseken részt vevő munkatársakhoz vagy éppen az egyetemi hallgatókhoz. E-learning: több mint tananyag - Az e-learning kifejezést sokan sokféleképpen értelmezik, hiszen ez a szó elektronikus tanulási környezetet, ugyanakkor speciális tananyagot is jelent. Ez a képzés a tananyag megtervezésétől a tananyag szakszerű elkészítéséig folyamatra készít fel. Úgy alakítottuk ki a szakmát, hogy a végzett e-learning tananyagfejlesztők el tudják végezni az elektronikus tananyag fejlesztésének tervezési és technikai fejlesztési feladatait, ugyanakkor ne okozzon nekik gondot az elektronikus tanulási környezet kiválasztása és használata sem” – avat be a szakma és a képzés részleteibe Dr. Sediviné Balassa Ildikó, egy budapesti szakközépiskola igazgatója. - Számos pedagógus jelentkezik hozzánk, akik a saját tantárgyuk e-tananyagfejlesztésében szeretnének részt venni, de több multimédiás szakember is érdeklődik a tanfolyam iránt, akik e-learning tananyagfejlesztéssel foglalkozó cégeknél akarnak a későbbiekben elhelyezkedni – magyarázza. Ez persze nem azt jelenti, hogy diplomára vagy informatikai OKJ-s végzettségre lenne szükséged ahhoz, hogy e-learning tananyagfejlesztést tanulhass - a két féléves, esti tagozatos képzésre azonban csak akkor jelentkezhetsz, ha már van érettségid. - A tanfolyam négy modulból áll, amelyek közül három megegyezik a multimédiaalkalmazás-fejlesztő képzés másik négy szakmájának tartalmával, ez az egyik elágazás, mint ahogy például az e-játékfejlesztő képzés, vagy a multimédiafejlesztő képzés is. Valójában az e-learning tananyagfejlesztők is multimédiás szakemberek, csak ők a tanítási-tanulási célú „termékeket” terveznek és hoznak létre. – mondja Dr. Sediviné Balassa Ildikó. A szakképzést - ha az előzetes szintfelmérő alapján megfelelő a számítástechnikai tudásod - akár rövidebb idő alatt is elvégezheted. A hallgatók először ugyanis informatikai alapozó képzésen vesznek részt. Ezután kerül sorra többek között a projektmenedzsment, a webszerkesztés, a programozás, az alkalmazástervezés és -fejlesztés, valamint az adatbázis-kezelés témakörök tanulására. - A hallgatóink rengeteg érdekes dolgot tanulhatnak: a tervezőgrafika és a dizájn mellett elsajátítják a videók, képek és hangok készítését, vágását és digitalizálását. Megtanulják, hogyan kell interaktív és nem interaktív animációkat, valamint szimulációkat létrehozni, és természetesen a tananyagfejlesztéshez szükséges keretrendszereket és szabványokat is megtanulhatják. A tervezéskor az e-tananyagok speciális elemeit kell megismerniük és megtervezniük – teszi hozzá. Az igazgatónő szerint a képzés egyik nagy előnye, hogy a hétköznap esténként és szombatonként tartott órákon a tervezés mellett több speciális szoftver használatát sajátíthatják el a hallgatók, akiknek diplomamunka gyanánt egy mestermunkát kell készíteniük. Jó szakemberekre nagy szükség van Ennek ellenére a képzés egyelőre még nem tartozik a legnépszerűbb tanfolyamok közé - pedig jól képzett szakemberekre nagy szükség lenne, az elmúlt években ugyanis megnőtt az e-learning tananyagfejlesztéssel foglalkozó cégek száma. „A megrendelések száma az utóbbi öt évben megtízszereződött, a közoktatás, a szakképzés és a felsőoktatás számára is sok e-tananyag készül. De a vállalatok, cégek közül is egyre több készíttet e-tananyagot, amelyet a belső képzésekhez használnak. Aki jó szakember, az talál magának állást” – teszi hozzá a szakközépiskola vezetője. A tizennyolc éves Szűcs Dániel pontosan ezért választotta ezt a szakmát. A budapesti gimnazista jövő tavasszal fog érettségizni, utána mindenképpen elvégez majd egy multimédiás OKJ-képzést. - Számomra már természetes, hogy tanulni nemcsak füzetből és tankönyvekből, tanár segítségével lehet, hanem a különböző elektronikus tananyagok közül is lehet választani. Szerencsére olyan középiskolába járok, ahol a tanárok is részt vesznek saját tárgyuk tananyagfejlesztésében, ráadásul szívesen használnak digitális táblát, és házi feladatként is sokszor kapunk az internet segítségével megoldandó feladatokat – mondja a diák, aki tizenöt éves kora óta készít számítógépes grafikákat, és nemrég az animációkészítésbe is belekóstolt. - Mindegy, hogy a csigák testfelépítéséről vagy a sinusfüggvényről készítesz animációt, esetleg a kedvenc számítógépes játékodban fellelhető trükköket próbálod ellesni, ez mindenképpen izgalmas feladat – magyarázza. Persze azt sem tagadja, hogy az elhelyezkedési esélyek is sokat nyomtak a latban, amikor a multimédiafejlesztő képzés mellett döntött. - Informatikusként még mindig el lehet helyezkedni. Az e-learning tananyagfejlesztésre egy olyan ismerősöm hívta fel a figyelmemet, aki már több éve ezen a területen dolgozik. Ő a közeljövőben például saját céget szeretne indítani – teszi hozzá. Szabó Fruzsina E-learning tananyagfejlesztő képzést találhatsz többek között a Számalk Szakközépiskolában.
E-learning tananyagfejlesztők: modern szakma a tanítás jegyében
felsőfokú szakképzés, FSZ, OKJ, szakmakereső, félfőiskolai képzés
Olvasson tovább!
- Érdekel a színház világa? - jelentkezz önkéntesnek
- A jövedéki ügyintéző OKJ képzésekről minden, ami fontos
- A termékdíj ügyintéző OKJ képzésekről minden, ami fontos
- A gépíró, szövegszerkesztő OKJ képzésekről minden, ami fontos
- Az általános ápolási és egészségügyi asszisztens OKJ képzésekről minden, ami fontos

Edző szeretnél lenni? Jelentkezz országosan elérhető sportos képzéseinkre. Nincs rejtett költség, és kamatmentes részletekben is fizethetsz!
Gipszkartonszerelő szeretnél lenni? EZT IMÁDNI FOGOD! ▶▶ Néhány hónap alatt elvégezhető ▶▶ Munka és család mellett is könnyen végezhető. Segítőkész ügyfélszolgálat. Tanulj nálunk korszerű termeinkben.
Gondozó szeretnél lenni? EZT IMÁDNI FOGOD! ❤️ Segédgondozó tanfolyam 6 hónap alatt ▶ Munka és család mellett is könnyen elvégezhető. ▶ Segítőkész ügyfélszolgálat. ❤ Érdeklődj most!
Fakitermelő tanfolyam 3-4 hónap alatt ▶ Munka és család mellett is könnyen elvégezhető. ▶ Segítőkész ügyfélszolgálat. ▶ Érdeklődj most! ▶ Tanulj nálunk korszerű termeinkben profi oktatóinktól.