Amit már az ókorban is tudtak: Ép testben ép lélek.

egészségügyi képzés

A mozgás és a testi egészség összefüggését számos tudományos vizsgálat bizonyította már. Az elhízás, a cukorbetegség és a magas vérnyomás valószínűsége egyértelműen nagyobb a mozgásszegény életmódot folytatók körében. A rendszeres testmozgás lelki folyamatokra gyakorolt kedvező hatása sem kétséges többé. Már napi 10-15 perces rendszeres mozgás is képes a hangulatot javítani, a szorongást csökkenteni rövid távon. Igazi eredmények azonban a hetente 3 vagy több alkalommal végzett, legalább 30 perces, rendszeres mozgás mellett várhatók. A mozgás lelki folyamatokra gakorolt hatásának magyarázata még nem teljesen ismert.Valószínűleg befolyásolja az agy és mirigyek hormonszerű anyagainak termelését. Az "örömhormonok", az endorfinok szintjét növeli, a stresszhormon  ( kortizol) szintjét csökkenti. A szorongáshoz társuló izomfeszülést enyhíti, a sport közben bekövetkező testhőmérséklet emelkedésnek pedig nyugtató hatása van. E hatások eredménye a hangulat javulása, a szorongás csökkenése, az alvászavarok megszűnése.  A düh és a szomorúság is enyhül, a reményvesztettség érzése elmúlik, az impulzivitás csökken. A rendszeres testmozgás tehát nemcsak a fizikai erőnlét, de a lelki egyensúly megőrzése szempontjából is fontos. Az egészségesek számára segít megőrizni a harmóniát és szembenézni a mindennapok egyre nehezebb kihívásaival. A szorongásos állapotok, vagy a depresszió kezelésében pedig hatékony kiegészítője lehet a gyógyszeres kezelésnek és a pszichoterápiának ( de nem helyettesíti azt! ). Kapcsolódó cikkek: A depresszió tünetei , Depressziós vagyok? Teszt , A normális és a kóros szorongás