Akit gyakran érhet sikerélmény – az intézményi kommunikátor

felnőttképzés, felsőfokú szakképzés, FSZ, OKJ, szakmakereső

Sohasem válik egyhangúvá Ez a pálya, miként a neve is mutatja, a kommunikációról szól. Ha egy vállalaton belül vizsgáljunk ezt a tevékenységet akkor rengeteg érdekes feladattal találhatjuk szembe magunkat, amelyek mind az intézményi kommunikátor napi tevékenységi köreihez kapcsolódnak. „Ahhoz, hogy sikeresek legyünk, ki kell alakítani az egységes, az adott intézmény tevékenységi körét kifejező arculatot, amelyet könnyedén azonosíthatnak az ügyfelek… – mondja Kemény Géza, aki egy marketin cégnél dolgozik. A hozzánk forduló partnereket nekünk kell tájékoztatni, és emellett a sajtóval való kapcsolat kiépítése is döntően rajtunk múlik, miként a média naprakész ellátása a vállalatot vagy az intézményt érintő publikus információkkal. A kibocsátott sajtóanyagokkal kapcsolatban gyakran merülnek fel kérdések az újságírók részéről, amelyeket mindig meg kell válaszolni. Tény, hogy az intézményi kommunikátor napi teendőinek mennyisége nem kevés, ugyanakkor az is igaz, hogy az állandóan változó feladatoknak köszönhetően ez a munkakör a legkevésbé sem rutinszerű, sohasem válik egyhangúvá. A jól képzett, elkötelezett, lelkiismeretes intézményi kommunikátor arra is bizton számíthat, hogy az átlagosnál sokkal gyakrabban érik sikerélmények…” Hírközlésben vagy a reklámiparban? Ezzel a szakmával valóban számtalan területen el lehet helyezkedni, a kultúra, a marketing és egyéb termelő, szolgáltatási tevékenységet folytató cégnél. Az intézményi kommunikátor jól megállja a helyét a reklámiparban, dolgozhat a hírközlés bármilyen szervezetében, tévénél, rádiónál, lehet hivatásos vagy szabadúszó újságíró, esetleg szerkesztő valamilyen könyv vagy lapkiadó vállalatnál, de akár egy szimpla ügyféltájékoztató cégnél is, ahol a lényeg tehát abban áll, hogy egy személyben, vagy segítőtársaival, valamilyen átfogó koncepció jegyében gondoskodjon az adott intézmény, szervezet különböző szintű kommunikációs kapcsolatairól.. Szervező és sajtós egyszerre - Tanfolyamainkra – amelyek időtartama két év, és érettségi birtokában lehet rájuk jelentkezni –, szívesen várjuk a nyitott, a sajtóval kapcsolatos témakörök iránt érdeklődő fiatalokat, még az olyanokat is, akik nem döntötték pontosan el, hogy mivel is szeretnének komolyabban foglalkozni, csak egyszerűen vonzódnak az információközlés legkülönfélébb ágazatai felé… – mondja Erdős Gyula oktató. Tantárgyaink átfogó jellegűek, azokon belül ki-ki maga döntheti el, hogy melyik irány érdekli a legjobban. Képzésünkön megtalálhatóak a társadalmi, politológiai, szociológiai, jogi ismeretektől kezdve a vállalatok, intézmények belső felépítésével kapcsolatos tudnivalókig, és persze az általános újságírás, a sajtóműfajok ismerete is, egészen az informatikáig, hiszen ma már ez utóbbi terület sehol sem mellőzhető. Ami kifejezetten a kommunikációelmélet témakörébe tartozik, azok pedig a következők: beszédtechnika, tárgyalástechnika, médiaismeret, etikett és protokoll, pr ismeretek, reklámelmélet és gyakorlat, sajtótörténet, sajtóműfajok, sajtószóvivői ismeretek, sőt, kiegészítésképpen még kommunikációs tréningeket és stresszoldást is tartunk… A tanulmányaikat befejező intézményi kommunikátoroknak gyakorlati és szóbeli vizsgán kell számot adniuk tudásukról, amelyekbe beletartozik a szakdolgozatkészítés, egy védés, valamint egy előadás, vetítéses prezentációval egybekötve. A védés során vizsgázónak röviden fel kell vázolnia a szakdolgozat elkészítése során alkalmazott szempontokat és eljárásokat, és meg kell indokolnia, hogy miért döntött ezek mellett. A szakdolgozat lehetséges témakörei közé tartozhat például egy adott vállalat vagy intézmény bemutatása, beleértve annak külső-belső kommunikációs felépítését, egy adott vállalatnak vagy egy termékének reklámozása, a reklámkampány megtervezése költségvetéssel együtt, illetve különféle arculattervezési feladatok, vagy az azokkal kapcsolatos kidolgozott stratégiák ismertetése.A lehetőségek biztatóak - Nekem nagy öröm ide járni – meséli Gonda Enikő, aki már a harmadik félévén is lassan túl van. - Szerintem nagyon izgalmas ez a képzés, számos újszerű, meglepő dolgot tanulunk az emberi kommunikációról és elméleteiről. Szeretnék innen valamilyen média-közeli helyre bejutni, de az se baj, ha kezdetben, egy vállalatnál marketinghez kapcsolódó tevékenységgel foglalkozom. Többfelé lehet még lépnem, és akár több lábon is állhatok majd, mert ez egy ilyen pálya. PG