Aki szervez és irányít – az ügyfélkapcsolati vezető

felnőttképzés, felsőfokú szakképzés, FSZ, OKJ, szakmakereső

  • Tanfolyamainkat olyan fiataloknak hirdetjük meg, akik bizonyos vezetői képességeket éreznek magukban, és vonzza őket az ügyfelek érdekében végzett intézkedések, marketinggel kapcsolatos stratégiák világa – állítja Kelemen Péter oktató. - Az ügyfélkapcsolatok menedzselése című tantárgy keretében hallgatóink megismerkedhetnek az adatgyűjtés rejtelmeivel, és ezzel együtt azokkal a módszerekkel, amelyek révén érdeklődőket, potenciális vásárlókat lehet szerezni bizonyos termékekre. Külön foglalkozunk az ügyfél-elégedettség mérésével és növelésével, és az ügyfélkapcsolati csatornák speciális igényeivel – ezek a való életben igen jól hasznosítható tanulmányok, nem véletlen hogy képzésünk több mint háromnegyedét a gyakorlati oktatás tölti ki. A termékértékesítés kampányának tervezése, vagy az álláshirdetésre beérkezett pályázatok értékelése  szintén több külön tantárgyat jelöl, amelyek ennek a munkának fontos részét képezik.   Elsősorban kihívás - Pontosan ilyen tanfolyamról álmodoztam – mondja Wladár Péter hallgató, aki az oktatás végeztével egy közvéleménykutató cégnél szeretne elhelyezkedni. Érdekelnek az emberek problémái, a szervezés és a csapatmunka, szeretném az időmet hasznosan tölteni, és itt erre sok lehetőségem van. Izgalmas dolog látni azt is többek között, hogy miképpen lehet felhívni a potenciális ügyfelek figyelmét egy adott termékre, még mielőtt az piacra kerül. Átveszünk számos hatékony szociálpszichológiai módszert, annak érdekében, hogy legjobb tudásunk szerint megpróbáljuk megvalósítani az értékalapú ügyfélkiszolgálást. Ehhez együttműködő csapatmunka kell, és ennek megszervezése a mi feladatunk. A tanfolyam tele van érdeklődő fiatalokkal, sokan egyenesen a középiskolából kerülnek ide, és legtöbben úgy képzelik, hogy fontos részesei lehetnek majd a gazdasági életnek. Nem akarok pesszimista lenni, de néha túlzottnak érzem ezeket az elvárásokat. Ügyfélkapcsolati vezetőnek lenni elsősorban kihívást jelent, a szorgalmas munka gyümölcse csak hosszú évek múlva érik be, szóval ez egy olyan szakma, amit mindenképpen alázattal kell csinálnunk, és el kell lesnünk a tapasztaltabb kollégáktól is olyan módszereket, amelyeket itt még nem, csak a gyakorlatban tudunk majd kipróbálni, amikor arra lehetőségeink adódnak.   Naprakész tervek, kapcsolatok Az ügyfélkapcsolati vezetőnek tehát elsősorban az ügyfelek, illetve a munkatársak irányába kell naprakész  kapcsolatokat kialakítania. Miután például egy reklámügynökség munkája során kiderül, hogy az ügyfél mit szeretne, az ügyfélkapcsolati vezető munkája lesz lefordítani a kívánt feladatot az ügynökség nyelvére. Ezt követően pedig irányítani kell kollégáit, hogy a kívánt célt megvalósítsák. Munkájának döntő részét az adott kampány stratégiájának tervezése teszi ki, de a mindennapi rutin részeként feladatköréhez tartozik az adminisztrációs ügyintézés és a telefonálás is. Ráadásul nem csak az irodában dolgozik, hanem elég gyakran szaladgálnia is kell, valamint tárgyalni az adott cég beszállítóval, megbízott embereivel és irányítania az ügynökség különféle részfeladatait ellátó munkatársakat. Tevékenységének szintén fontos területeihez tartozik, hogy a különféle kommunikációs üzeneteket eljuttassa a megfelelő célcsoporthoz, hogy aztán ennek eredményeként egy termékből többet vegyenek a vásárlók. Az érdeklődést a fogyasztás felkeltésére, ha lehetősége adódik rá, marketing tevékenységgel próbálja hatékonyabbá tenni, ehhez akár igénybe veheti a legkülönfélébb médiumok segítségét is. Az ügyfélkapcsolati vezető nyomon követi az adott cégen belüli folyamatokat, és az ő reszortja az is, hogy a belső munkatársakon számon kérje, hogy időben és megfelelő minőségben végezzék el a rájuk bízott feladatokat. Ha marketingről van szó, a kész reklámanyagot is ő prezentálja az ügyfélnek. Ha kételyekkel, kishitűséggel találkozik, akkor jó pszichológusként meg kell tudnia győzni az ügyfelet, hogy miért érdemes az ajánlott változatot elfogadnia.   Összeszokott csapat kell - Talán ez az egyik legnehezebb része a munkánknak – mondja Vígh Dániel, aki több éve dolgozik ügyfélkapcsolati vezetőként. - A reklámiparban a nagyközönség kegyeit keressük, a kisebb cégeknél pedig az adott termék vásárlójának elégedettsége lehet az egyetlen olyan szempont, ami alapján meg tudjuk ítélni azt, hogy mennyiben volt sikeres a munkánk. Fontos hogy összeszokott csapattal dolgozzunk, figyelemmel egymás esetleges emberi gyengeségeire. Ha sikerült harmonikusan kialakítani az elképzeléseinket, és a célokat a siker érdekében tervszerűen alakítjuk ki, akkor nem maradhat el a kívánt eredmény sem.   PV